Onze zorplicht

Een lening afsluiten brengt veel verschillende verplichtingen met zich mee. Wij merken echter dat een consument zich niet altijd even bewust is van deze verplichtingen en de mogelijke risico’s die hier aan vast zitten. Wij concentreren ons dan ook op het aanbieden van ”verantwoorde leningen” zodat een potentiële klant geen lening aan kan gaan welke in zijn of haar situatie overantwoord is.

Wij hanteren een toegankelijk kredietacceptatiebeleid waarbij wij altijd rekeningen proberen te houden met de persoonlijke situatie van de potentiële klant.
Ondanks dat ons kredietacceptatiebeleid toegankelijk is, zijn wij streng tijdens het beoordelen om mogelijke overkreditering tegen te gaan. Wij volgen hierbij de richtlijnen van de Nederlandse Vereniging van Banken en raadplegen eveneens registers waar kredieten en handelskredieten worden geregistreerd.

I-Finance gaat verder dan alleen maar het voldoen aan ”onze zorgplicht”. Wij streven naar gelijke mogelijkheden voor alle consumenten en zorgen ervoor dat niet alleen uw klanten bij het aangaan van een lening een verantwoorde keuze maken, maar ook u als aanbieder zorgeloos leningen aan kan bieden.

I-Finance is aangesloten bij de onderstaande organisaties.

I-Finance BKR

Bureau Krediet Registratie

Voor kredietbedragen boven de €250 raadplegen wij het BKR en boven de €500 krediet registeren wij ook uw lening. Wanneer u wilt weten hoe u daar geregistreerd staat kunt u uw eigen bank raadplegen en uw gegevens opvragen. Bezoek de website van het BKR voor meer informatie.
Zorgplicht - Autoriteit Financiele Markten AFM

Autoriteit Financiële Markten

I-Finance heeft een vergunning voor het verstrekken van consumptief krediet en staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten en is ingeschreven onder registratienummer: 12039912.

Bezoek de website van de AFM voor meer informatie.

 

Zorgplicht - Kifid Logo I-Finance

Het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening

I-Finance is aangesloten bij het financiële klachteninstituut KiFiD, een initiatief van brancheorganisaties in de financiële dienstverlening. KiFiD is gespecialiseerd in het bemiddelen in geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners. Banken, verzekeraars, pensioenfondsen, intermediairs of andere financiële dienstverleners zijn wettelijk verplicht zich aan te sluiten bij een financieel klachteninstituut.

Bezoek de website van het KiFiD voor meer informatie.

BACK TO TOP

Categorieën