Debiteurenbeheer

Hoe werkt ons debiteurenbeheer?

  • Posted on
  • Posted in Algemeen

Wat I-Finance onderscheidt van andere partijen is dat u niet alleen de facturatie via ons kan regelen, maar dat u ook het debiteurenbeheer door ons kan laten afhandelen. Maar hoe werkt debiteurenbeheer bij ons eigenlijk? Dat leggen wij in deze blog uit!

Storneringen of niet nakomen betaalverplichting

Het is mogelijk dat uw klant niet of niet tijdig aan zijn of haar betaalverplichting kan voldoen. Als het bedrag door middel van automatische incasso van de rekening van uw klant is afgeschreven, zou uw klant ervoor kunnen kiezen om de automatische incasso te storneren.

Op het moment dat de stornering plaatsvindt krijgen wij een melding in ons systeem en wordt automatisch een mail verstuurd met daarin een herinnering om het openstaande saldo zo spoedig mogelijk te voldoen.

Opvolging

Vaak wordt dankzij deze mail het openstaande bedrag direct overgemaakt en is de achterstand daardoor van korte duur. Het kan echter voorkomen dat deze mail niet gelezen of genegeerd wordt.

Wij proberen dan ook om zo spoedig mogelijk telefonisch contact op te nemen met de klant. Wanneer de klant ook telefonisch onbereikbaar blijkt te zijn verstuurt onze debiteurenbeheerder direct een “geen gehoor” mail. In deze mail staat dat wij geprobeerd hebben telefonisch contact op te nemen met de klant, maar dat wij geen gehoor kregen.

Daarnaast staat er in deze mail wederom een link met daarin het openstaande saldo, zodat de klant de betaling ook zonder telefonisch contact kan voldoen.

Proces debiteurenbeheer

Wanneer de klant de telefoon wel opneemt, informeren wij de klant over het feit dat de laatste betaling gestorneerd is en verzoeken wij de klant het openstaande saldo te voldoen. De afspraken die wij met uw klant maken worden strikt opgevolgd zodat het vrijwel onmogelijk is om deze niet na te komen.

Indien de klant de afspraak toch niet nakomt, zullen wij onze herinneringsstrategie hervatten. De klant ontvangt dan een tweede herinnering en een ingebrekestelling.

Verkeerde gegevens

Het komt wel eens voor dat een niet betalende klant van telefoonnummer en/of van mailadres is verandert. Het is dan aan ons de taak om het juiste nummer te achterhalen zodat de klant op de hoogte gesteld kan worden van de betalingsachterstand.

Hierdoor is het ook belangrijk dat u, indien u over deze informatie beschikt, eventuele wijzigingen van de gegevens diréct aan ons doorgeeft.

Geïnteresseerd naar wat I-Finance voor u kan betekenen? Kijk dan direct op onze facturatie & beheer pagina of laat uw gegevens achter in het onderstaande formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Contactgegevens

070 - 452 54 60

info@i-finance.nl

SHARE
BACK TO TOP

Categorieën